2022. szeptember 6., kedd

Utazás 2 gyerekkel - Bécs

Bevállalósak voltunk, és nem bántuk meg. Az első nyarunk ez Momóval, és 3 utazásunk is volt, most már két gyerekkel. Először Monoszlón voltunk vendégségben 2 éjszakát. Ez volt a próbaút. Szuperül sikerült, de természetesen a kis gyerekülésbe beszorítva Momó nem volt a legjobb kedvében. De a teljes útból csak az utolsó kb 40 perc volt necces. Minden más sima volt. A máshol alvás, a strandolás, jövés-menés, stb. Aztán 5 nap következett a Balatonon. Itt is csak a kocsiút volt kicsit kellemetlen. De egy megállással ez is rendben volt végülis. Aztán jött Bécs, de ez már vonattal. Túl sok lett volna kocsival, az biztos. A vonaton legalább lehet mászkálni, gondoltuk. Arra nem voltunk felkészülve, hogy kétszer annyi jegyet adnak el, mint ahány ülés van. Így aztán nagyon sétálgatni nem lehetett, de a hordozó most is mentette a helyzetet, 1 órát aludt.

Kora este érkeztünk meg, nem csináltunk semmi programot, kicsit el is fáradtunk az úton. Na de másnap a Práterben aztán jól indítottunk, kipróbáltunk pár dolgot, D-t dőleg a hullámvasutak érdekelték, úgyhogy némelyiken 2 kört is kellett menni. Én 2 kisebbel átléptem a határaimat, de Cintivel felültek a legnagyobbra is. Én már nézni is alig bírtam. Nagyon élvezték. Momó is jól bírta a strapát, kicsit parkoztunk is, hogy tudjon mászkálni. Állandóan menne és pakolna egyébként, nagyon aktív baba. Másnap elmentünk Schönbrunnba, megnéztük a palotát, tettünk egy rövidebb túrát és kipróbáltuk a labirintusokat is a kertben. Nagyon nagy hőség volt, legfőképp az fárasztott le minket, meg hogy várni kellett, mire bejutottunk. Egyébként időpontra lehet jegyet venni, szóval nem kell tülekedni, viszont fél 12-kor már csak 14:40-re lehetett jegyet venni. Szóval aki tudja, annak érdemes jóelőre jegyet venni. Ja és van önkiszolgáló jegyautomata, ahol kb 2 perc alatt meg lehet venni a belépőt. Ez nagyon praktikus. Hazafelé beugrottunk egy vizes játszótérre, ami amúgy teljesen ingyenes, van egy kis tó, mindenféle izgi játék, büfé, ingyenes gyerekfelügyelet. Itt lehűtöttük magunkat egy picit, aztán irány haza. Nagyon tetszett, hogy van több gyalogos híd is a Duna felett. A metróhálózat szuper, minden állomáson van lift, szóval babakocsival, kerekesszékkel is mindenhova el lehet jutni.

Csütörtök délelőtt kimentünk egy kis közeli tóhoz fürdeni egy picit. Itt nincs jegypénztár, körbejár egy illetékes és nála kell fizetni. Ha jön. De nem jött, valószínűleg csúcsidőben szokott, szóval itt is ingyen strandoltunk. Ezt azért írom le megint, mert egyszerűen nálunk ez elképzelhetetlen, hogy ilyen helyekre csak úgy be lehessen menni. Hogy valami, csak úgy az emberekért legyen, ne a lehúzásért. Délután elmentünk a Time travel "múzeumba". Ezt nagyon ajánlom mindenkinek, aki Bécsben jár. Modern, informatív, nem csak gyerekeknek izgalmas. Túl kicsiknek azért nem ajánlom, de nekünk a 10 évessel tökéletes volt. 5D mozi, VR, beszélő szobrok, így lehet csepegtetni kicsit a történelmet már. Ezután még összefutottunk a sógornőmékkel, akik szintén pont kint voltak. Pénteken viszont már csak pihentünk, pakoltunk, ebédeltünk. Nem volt másra energia, elfáradtunk. Azt hiszem kimaxoltuk.

Nagyon tetszett, hogy sokféle ember van, hogy mindenki nagyon kedves volt, és nagyon hamar fel lehet venni a város ritmusát. Mert az emberekre van kitalálva és így könnyű belemerülni. Van wifi a városban, ami mondjuk néha nem ment valamiért, de jól jött párszor, amikor működött. Az üzletek tiszták, az utcákon nem látsz hugyot meg szart (már elnézést, de itthon lehajtott fejjel kell menni ezek miatt). Oszlopra kifüggesztett nylon zsákból is megveheted a napi újságot és senki nem vágja ki őket, hogy ellopja. Akármerre indulsz, 5-10 perc sétára találsz egy parkot, ez felbecsülhetetlen és nagyon jó érzést ad.
Szóval nagyon-nagyon jól éreztük magunkat, és rengeteg felfedeznivaló maradt még, úgyhogy biztos megyünk újra. Mindenkinek ajánlom Bécset, marha közel van, és nagyon izgalmas város!